Nestos הירקות של

הסדרה היוונית החדשה

שלב ההכנות במסעדה הוא אחד העמוסים והמייגעים שיש. כמו בכוורת דבורים, עומלים הטבחים על קיצוץ ירקות, הכנת בצקים, בישול מקדים של רטבים והמון עבודות “שחורות” שחייבים לבצע כדי שהסרוויס יעבור בצורה חלקה ומהירה.  חומרי הגלם החדשים של חברת Nestos היוונית באים לתמוך בדיוק בנקודה זו.

במקום לבלות זמן רב בשריפת חצילים על אש פתוחה, קליית כמויות עצומות של פלפלים, קילוף ובישול של סלקים אפשר פשוט לפתוח פחית (כ- 4 ק״ג) של מחית חציל קלוי בטעם עדין או פלפלים שנשרפו על אש גלויה.

חברת Nestos ממוקמת בצפון יוון על גדות נהר הנסטוס. החברה מגדלת ירקות גינה בשטחים שסובבים את הנהר ומאפשרים מעבר מהיר משלב הקטיף בשדות לשלב השימור במפעל הממוקם ממש ליד. ללא זמני שינוע מוצרי Nestos מצליחים לשמר את הערכים התזונתיים של הירקות בצורה אופטימלית. הסדרה כוללת סלקים מבושלים, מחית חצילים קלויים, פלפלים קלויים, קורנישונים ועגבניות מיובשות שרויות בשמן.

כמה ימים אחרי שקיבלנו לידינו את המוצרים החדשים החלטנו לנסות אותם בזמן אמת בשלב ההכנות  במסעדת מגזינו. בזמן שהטבחים עמלו על שריפת החצילים, תומר (תחום המזון) לקח כמה כפות של מחית חצילים קלויים, ערבב עם יוגורט ונענע ותוך דקה היה לנו מטבל בטעמים ים תיכוניים מובהקים. אחרי חציל ביוגורט כמובן שהיינו צריכים לנסות חציל בטחינה ושמן זית שהצליח לשמר את הטעם השרוף של החציל. חסכנו זמן, כסף בלי לפגוע באיכות התוצאה הסופית של המנה.

לאחר ששיחקנו קצת עם החציל הגיע תורו של הפלפל הקלוי להתמסר לידיו של תומר. הטאבון של מגזינו עמד מאחורינו וממש ביקש שננצל אותו, אז מיד התארגנו על פוקאצ’ת ירקות קלויים ושידכנו רצועות דקות של פלפל קלוי. בעזרת בלנדר מוט, תומר טחן את הפלפל הקלוי, תיבל במעט שום ומלח והגיש ממרח נהדר לצד פלוטים חמים וטריים. אפשר לראות את שאריות הקליפה השרופה על הפלפלים, הבשר שלהם בשרני וטעמם הניטרלי ומקבל באהבה שום, בלסמי ועשבי תיבול.

מתוך מבחר המוצרים שהבאנו, הסלק הוכתר כאהוב מכולם. עבודה עם סלקים תמיד מייגעת, מלכלכת וצורכת זמן רב של בישול או אפייה. הסלקים של Nestos, מתקתקים ללא טעם חמצמץ ואצלנו במשרד כולם נהנו מהם ישר מתוך הפחית. במגזינו, תומר הכין עם הסלקים סלט קליל עם מוצרלה ורוקט, קוביות סלק עם גבינת רוקפור, בזיליקום ואגוזים ומטבל נהדר של שמנת חמוצה ומיץ סלק עבור הצ’יפסים במסעדה.

סדרת המוצרים של Nestos מצליחה לשמר את הטעמים הים תיכוניים המוכרים לנו כאן בארץ, חוסכת זמן עבודה, תנודות בעלויות חומרי הגלם והכל במחיר חסר תקדים.