תשוקה איטלקית לתה איכותי

המדריך להכנת כוס תה מושלמת

בשנות ה- 80 הקים אלפרדו קארי את המותג La via Del Tè  והחל לייבא תה מרחבי העולם- סין, יפן, סרי לנקה, קוריאה, הודו, קניה, מרוקו ועוד. תשוקתו של אלפרדו החלה בתחום הקפה אך עד מהרה הוא הבין את הפוטנציאל הטמון בחשיפת החך האיטלקי לתה איכותי. הוא הבין, שהאיטלקים מכירים בחשיבות בחירת חומרי הגלם הטובים ביותר שיש ואין סיבה שתחום התה יהיה שונה מתחום הקפה.

בעקבות ההחלטה, יצא אלפרדו למספר מסעות במזרח הרחוק כדי לתור אחר זני תה נדירים, שדות גידול איכותיים וספקים אמינים. הוא הגיע לשדות התה הלבן של יונאן, ביצע משאים ומתנים עם מגדלי הדרג׳ילינג והתרגש מהלגימה הראשונה של תה נדיר בשם Gayokuro ביפן.

כמו בעולמות הקפה, חומרי הגלם של  תחום התה מגיעים מרחבי העולם אך הבחירה המוקפדת על אזורי הגידול והטיפול לאחר הקטיף משפיעים רבות על התוצאה הסופית.

 

 

היחס של משפחת קארי לתה אינו שונה מהיחס של האיטלקים ליין, קפה או אפילו חומץ בלסמי. הם מכבדים את חומרי הגלם הנדירים בעיצוב מרהיב וסביבה שמשרה אווירה שמשקפת את שם המותג  La via Del Tè – The way of tea הרמוניה, רוגע, איכות ותחכום.

לשם הכנת הכתבה, פנינו למומחי התה של המותג כדי לשמוע מהם על טיפים להכנת כוס התה המושלמת. הם שלחו לנו מספר הנחיות.

תה טוב הוא שילוב בין מספר פרמטרים:

  • איכות העלים

  • טמפ׳ המים

  • זמן החליטה

קל להכין תה בינוני ואם עוקבים אחר מספר כללים, קל גם להכין תה איכותי במיוחד שמנצל את מלוא הפוטנציאל של העלים.

 

 

חומר הגלם- כמו בכל תחום, זוהי נקודת המוצא שתקבע את איכות התה. עם ניסיון של מעל 60 שנה בתחום, יחד עם תשוקה איטלקית לחומרי גלם מעולים La via Del Tè יודעים שתחילתו של כל מוצר איכותי הוא בחיפוש ומציאת המקור הטוב ביותר שיש.

בחברה מקפידים על שימוש בעלי תה שלמים אשר עוברים תהליך של קטיף וייבוש מסורתי ששומר על עלי התה מפני שבירה ומשמר את הארומה המקורית.

 

 

סוג המים- כוס תה מתבססת על השילוב בין עלים למים ולכן חשוב לבחור במים מינרלים או מסוננים. מומלצץ לא להשתמש במים שעברו חימום או מי ברז אשר יניבו משקה דל בטעמים.

טמפ׳ החליטה הינו פרמטר חשוב שרוב האנשים אינם מייחסים לו מספיק חשיבות. הטמפ׳ הנכונה לחליטה משתנה ע״פ סוג העלים. לתה ירוק או לבן נהוג להשתמש במים בטמפ׳ של 

70/80 מעלות סלציוס כדי למנוע מרירות של העלים.

תה שחור נחלט בטמפ׳ של 90 מעלות סלציוס בזכות תהליכי הייצור שלו הוא עמיד יותר ואינו הופך מריר.

שיטת מזיגה- מומלץ ליצוק את המים על העלים ולא לטבול את העלים בתוך המים. תהליך זה משפיע על התפתחות הטעם של עלי התה.

משך החליטה- לכל תה ישנו משך חליטה אחר, La via Del Tè מציינים על אריזות שלהם את זמן החליטה המתאים לכל סוג. חשוב לשים לב לנתון זה כדי למנוע הווצרות טעמים חזקים ומרירים.