תחרות עגבניית הזהב

קהילת החלקאים של MUTTI

חברת MUTTI הצליחה במקום בו הרבה חברות נכשלו. היא הצליחה לקחת מוצר צריכה פשוט של עגבניות וללמד את הצרכן הסופי ששווה לשלם יותר בעבור איכות. בתחילת שנות ה 90, תקופה שבה חברות רבות חיפשו לחסוך בעלויות  MUTTI החליטו להתמקד בפיתוח איכות העגבניות, הייצור והמיתוג. מחברה קטנה עם מחזור של 11 מליון יורו, הפכה MUTTI בתוך שני עשורים לחברה עם מחזור מכירות של מעל ל 300 מילון יורו.

 

 

פרנצ׳סקו מוטי, דור רביעי בחברה בחר להתחיל את השינוי עם החקלאים. ברוב חברות המזון החקלאים היו אלו שסבלו מקיצוץ במחירי התוצרת כדי לייצר מוצרים זולים יותר.  MUTTI החליטו לשלם לחקלאים סכום קבוע בכל עונה אשר היה גבוה מהמקובל וכן תשלום נוסף עבור תוצרת איכותית במיוחד וזאת כדי לתמרץ אותם לאיכות וחקלאות ברת קיימא. החקלאים שעבדו עם MUTTI התבקשו לקטוף את העגבניות כ 5 ימים אחרי הזמן המקובל ובכך לקבל עגבניות בצבע אדום בוהק, טעם עמוק, ומתקתקות טבעית. המגדלים לקחו על עצמם את המשימה למרות הסיכון של פחת גדול יותר ו MUTTI מצידה שינתה את תהליכי הייצור כדי לקצר את הזמן מרגע הקטיף ועד האריזהעל מנת לשמר את איכות העגבניות.

במאה ה 19 נוסדה באיטליה הרשות החקלאית שמטרתה הייתה לשתף מידע וחדשנות בתחום החקלאות. הצלחת הפרויקט לאורך כל כך הרבה שנים, הולידה את הרעיון לתחרות עגבניית הזהב במוחו של פרנצ׳סקו מוטי. בשנת 2000 ייסד פרנצ׳סקו מוטי את תחרות ״Golden tomato״. ובשנת 2015 נוספה תחרות נוספת  בשם ״Golden Plate״ עבור חקלאי דרום איטליה אשר מתמחים בגידול עגבניות שרי ותמר.

 

 

המטרה של התחרויות היא לייצר מוטיבציה, חתירה לאיכות וחיזוק הקשרים של MUTTI עם החקלאים.  מעל ל 450 חקלאים העובדים באופן בלעדי עם חברת MUTTI לוקחים חלק בתחרויות. במהלך עונת הקטיף, מגיעות העגבניות של החקלאים ישירות מהשדות למפעל ושם, באופן אוטומטי הן עוברות תהליך של בדיקת איכות הכוללת קריטריונים כגון: רמות מתיקות, ערכים תזונתיים, בשלות וארומה. הציון הסופי ניתן בשיתוף פעולה מלא בין החברה לבין נציגי החקלאים בתהליך ארוך של בחינה ובדיקה. כ 40 חקלאים מקבלים ציון לשבח ושלושה חקלאים מדורגים במקומות הראשונים ומוצגים לאחר מכן באתרים של MUTTI ברחבי העולם. בכל שנה עורכת MUTTI ארוע גדול שבמהלכו מכריזים על הזוכים בתחרות וחוגגים את סיום העונה והעבודה הקשה.

 

“THIS AWARD HELPS TO STRENGTHEN THE MUTUAL TRUST BETWEEN OURSELVES AND OUR FARMERS, AND REFLECTS THE CARE WE TAKE TO SATISFY THOSE WHO CHOOSE US EACH DAY”

Francesco Mutti

 

ישנם מספר רב של קריטריונים הקבועים בחוק האיטלקי בתחום העגבניות אבל ב  MUTTI מציבים רף גבוה יותר גם באיכות התוצרת וגם ובתהליך גידול בר קיימא. לאורך השנים, שיתפה MUTTI את החקלאים שעובדים איתה בפיתוחים טכנולוגיים ומידע אגרונומי שישפר את איכות הגידולים תוך שמירה על הקרקע וצמצום כמויות המים.

פרס עגבניית הזהב בפארמה ופרס לוח הזהב בדרום איטליה יוצרים מציאות שהיא Win Win לכל הצדדים. הצרכן הסופי זוכה בעגבניות באיכות הגבוהה ביותר, החקלאים נהנים מתמריצים על תוצרת איכותית וכמובן, חברת MUTTI ששומרת על רמת המוצרים והמותג.