Laudemio שמן זית מובחר

היסטוריה ומסורת של ייצור ואיכות

בתקופת ימי הביניים, בעלי הממון והמעמד זכו לקבל אל שולחנם את התוצרת החקלאית הטובה ביותר. החקלאים ידעו שעליהם לבצע סלקציה בתוצרת החקלאית וחומרי הגלם הטובים ביותר נקראו Laudemio. המילה השתרשה לאורך השנים כסמל של יוקרה ואיכות יוצאת דופן.

היום, מותג Laudemio Frescobaldi שואף לייצור האיכותי ביותר שניתן של שמן זית כתית טהור.

 

 

ההיסטוריה של משפחת Frescobaldi החלה לפני יותר מאלף שנה והיא קשורה בעבותות עם ההיסטוריה של מחוז טוסקנה שבאיטליה. בתקופת ימי הביניים, המשפחה התעסקה בתחום הבנקאות והייתה ידועה כמשפחת האוצרים לכתר האנגלי. בתקופת הרנסס המשפחה התרחבה לעסקי הבנייה והחקלאות עם פיתוח תחום גידולי הענבים והזיתים.

דורות רבים המשיכו את המסורת המשפחתית אך רק בשנות ה- 60 הדור ה- 29 החליט לאחד את כל נכסי המשפחה תחת מותג משפחתי יוקרתי בשם Frescobaldi אשר מתמחה בייצור מגוון יינות המאפיינים את מחוז טוסקנה וייצור שמן זית.

 

 

משפחת Frescobaldi מחזיקה ב 760 דונמים של עצי זית המיועדים לייצור שמן. בשנת 1985 חורף אכזרי השמיד כ 90% מעצי הזית שהיו ברשות המשפחה. בעקבות הטרגדיה הוחלט להפוך את האסון להזדמנות. המשפחה יצאה לדרך מוכרת אך גם חדשה- ייצור שמן זית באיכות הגבוהה ביותר שניתן. לשם כך הובאו מומחים עולמיים לתחום שמן זית אשר ליוו את המשפחה בפיתוח השמן החדש.  כך נוצר מותג Laudemio.

 

 

במהלך חודש אוקטובר מתבצע מסיק הזיתים לאחר סלקציה קפדנית ביותר. הזיתים עוברים כבישה בתוך 24 שעות מרגע הקטיף כדי לשמר את הטעמים, הארומות והערכים התזונתיים הגבוהים ביותר. השמן שמתקבל מתאפיין בצבע ירוק עז וטעם עשיר ועשבוני.  

השמן של Laudemio זוכה כבר שנים רבות באינספור תחרויות בכל העולם. בשנה שעברה הוא זכה מקום ראשון בתחרות שמן זית עולמי שהתקיימה בניו יורק.