קוקטיילים של גלידה

אלכוהול וגלידה- זוגיות או יריבות?

קחו את הקוקטייל האהוב עליכם ודמיינו אותו במרקם של גלידה. שילובי הטעמים, משחקי המרקמים וניחוחות של פרי ואלכוהול משולבים לכדי ביס אחד קפוא. החיבור בין שני העולמות מתבקש אז למה ברוב הגלידות אין אלכוהול ואם כבר קיים טעם כמו רום צימוקים מדובר בכמות מזערית שלא נותנת את האפקט האלכוהולי שאנחנו מקבלים מקוקטייל?

עם השאלה הזו נסענו לפגוש את מורן לוי, הבעלים של מפעל הגלידה  Tipsy Scoop, היחיד בארץ שהצליח לאחד את שני העולמות לכדי גלידה נהדרת עם קיק אלכוהולי מורגש, גם ברגע באכילה וגם…אחרי.

 

 תחום הגלידה בארץ התפתח בשנים האחרונות להיות עולם ומלואו של טעמים, ניואנסים ומרקמים שמאפשרים לבעלי הגלידריות מקום רב ליצירתיות, אך למרות ההתפתחות הרבה, תחום האלכוהול והקוקטיילים נשאר בחוץ.

״התקנות בארץ לא מאפשרות למכור בגלידריות טעמים המכילים כמות משמעותית של אלכוהול גלידה מיוחסת לחוויה משפחתית בה לוקחים חלק ילדים ונשים בהריון ולכן אינו מתאים לכולם.״ אומר מורן לוי.

בנוסף לפן הרגולטורי, נושא הכנת הגלידה מצריך ידע וניסיון כיוון שנקודת הקיפאון של אלכוהול גבוהה בהרבה מנקודת הקפאון של גלידה ולכן יש צורך לאזן טעמים וסוכרים כדי לאפשר לאלכוהול בכמות משמעותית להיטמע ולשמור על מרקם רך וקטיפתי כמו בג׳לאטו איטלקי קלאסי.

 

 

חברת Tipsy scoop, מייצרת גלידת ג׳לאטו איכותית עם 5% אלכוהול. החברה החלה לפעול בארץ תחת זיכיון של Tipsy scoop האמריקאית ומשלבת בין מתכונים קיימים עם התאמות לטעם הישראלי ומתכונים ייחודיים לישראל.

הטעמים, שואבים השראה בעיקר מקוקטיילים ולכן מורן הוא לא רק איש גלידה אלא הוא מביא גם ידע מעולמות המיקסולוגיה, מסעדנות והקונדיטוריה.

 

 

שילובי טעמים כמו סורבה מוחיטו, פטל לימונצ׳לו, מלון אוזו ונענע זורקים מייד לבר קוקטיילים.

בתחום גלידות השמנת עושים Tipsy scoop שילוב בין ויסקי לשוקולד, וניל עם דובדבני אמרנה וודקה ומנטה שוקולד עם וודקה.

הכנת גלידות באיכות גבוהה מצריכה שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר וכאן אנחנו נכנסים לתמונה.  מחיות פרי של Ponthier, שוקולד Weiss, מחיות פרי ואגוזים של Fabbri ו Nappi.

הבחירה של Tipsy scoop בעבודה עם המוצרים שלנו יחד עם אלכוהול אמיתי ואיכותי מניבה גלידות פרימיום ייחודיות שהלהיבו גם את המייסדים של המותג האמריקאי בביקור שנערך אצלנו במשרדים בארץ. 

העגלה של Tekne Italia שאנחנו מייבאים עם מיתוג ייחודי של Tipsy scoop מגיעה היום לארועים ברחבי הארץ ומביאה לצרכנים את מנת האלכוהול שלהם בגרסה קפואה ומתוקה.