פסטה ללא גלוטן

הטרנד הבריאותי, גם בתחום הפסטה

פסטה ללא גלוטן הייתה בעבר הלא רחוק מצרך נישתי שעיקר הקהל שלו היה חולי צליאק. מוצרים ללא גלוטן היה ניתן למצוא רק בחנויות טבע ובמחירים גבוהים. בשנים האחרונות התפיסה לגבי צריכת גלוטן וההשפעה שלו על הגוף השתנתה ללא הכר ודיאטה נטולת גלוטן או הפחתה בכמות הגלוטן הפכה לטרנד עולמי שהבטיח הרזייה מהירה ותחושת חיות ואנרגיה.

בעקבות כך, חברות גדולות ומוכרות החלו לפתח מוצרים נטולי גלוטן והיום ניתן למצוא מגוון גדול מאוד של מוצרים איכותיים כמעט בכל סופר עם תחליפים ראויים למוצרים מוכרים כמו לחמים, מאפים ופסטות.

 

מה זה גלוטן?

גלוטן הוא חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. הגלוטן עוזר למזונות כגון דגנים, לחם ופסטה להחזיק את צורתם. מוצרים ללא גלוטן נוצרו כדי לספק אלטרנטיבה לחולי צליאק (מחלה אוטואימונית) בעלי רגישות לגלוטן אשר נמנעים לחלוטין מצריכת מזונות המכילים את החלבון מתוך פגיעה ממשית לבריאותם.  התפתחות הטרנד לאנשים שאינם רגישים לחלבון נולד בעיקר מתוך פידבקים של אנשים שהורידו או הפחיתו גלוטן והעידו על תחושת קלילות ואנרגייה גבוהה וכן הרזייה מהירה.

הדרישה ההולכת וגוברת למוצרים ללא גלוטן לא פסחה גם על תחום הפסטה. ניתן להמיר את קמח הדורום במגוון רחב של קמחים אלטרנטיביים. לרוב השילוב של כמה סוגי קמחים אלה יניב את התוצאה הטובה ביותר. חברות גדולות זיהו את הצורך בשוק ופיתחו מוצרים אשר משלבים קמח אורז מלא, קינואה, תירס, עדשים וסויה.

מסעדות רבות בארץ ובעולם מציעות היום ללקוחותיהם מנות ללא גלוטן ולכן זקוקות למוצר איכותי שיענה על דרישת הקהל.

 

La Molisana Gluten Free

מפעל La Molisana נוסד ע”י משפחת קרלונה והחל את דרכו בשנת 1912 כטחנת קמח קטנה וסדנה ארטיזנלית לייצור פסטה. המפעל נמצא במחוז מוליז (ומכאן שמו) באיטליה, איזור גיאוגרפי גבוה ובעל מסורת ארוכה של גידולי דגנים איכותיים, ביניהם החיטה האידאלית לייצור פסטה.

במהלך ששת השנים האחרונות המפעל השקיע במכניקה של המטחנות והייצור, עיצוב ומיתוג מחודש של האריזות ואוטומציה מלאה של המחסנים. היום החברה מייצאת ללמעלה מ- 80 מדינות ברחבי העולם. כחלק מהתפיסה החדשה החברה משקיעה מאמצים רבים בפיתוח מוצרים אשר באים לענות על הדרישה ההולכת וגוברת למזון בריא עם מגוון פסטות מקמח מלא ופסטות נטולות גלוטן.

 

 

סדרת הפסטות Gluten Free La Molisana הינה תוצאה של מחקר מעמיק בתחום ופיתוח מתכון ייחודי אשר משלב אורז מלא, קינואה ותירס.

הפסטה מגיעה למרקם ״אל דנטה״ ומחזיקה את הרוטב כמו פסטה קלאסית. כדי להגיע לתוצאה הרצויה שילבו אורז מלא אשר נותן לפסטה את המרקם והצבע, הקינואה אשר אחראית לטעם ותירס אשר משפיע על הגוון הזהוב.

חיתוך הפסטה בחותכני נחושת (כמו בפסטה קלאסית) מצליח ליצור את המרקם המחוספס אשר ״אוחז״ ברוטב.

**סדרת הפסטות כוללת – ספגטי, פסטה פנה ופסטה פוזילי.