Palirria עלי גפן בעבודת יד

פלריה- מותג # 1 בעולם לעלי גפן

יפרח כורדי, דולימה איראני, סולמה ארמני, יירבה סורי ודולמידס יווני. כולם שמות לאותה מנה- עלי גפן ממולאים. גלגול ומילוי עלי גפן הינה מנה חוצת מטבחים וארצות אשר שומרת על יסודות כמעט זהים בכל המטבחים. 

מילוי שלל ירקות בבשר ואורז תועדו לראשונה במטבח העותמני לפני מאות שנים אך אין מידע מדוייק על מקור המנה של עלי גפן ממולאים. התיעוד העתיק ביותר למנה נמצא בספר בישול של המטבח הפרסי מהמאה 17.

ישנן עדויות לכך שיהודי טורקיה היו נוהגים לגלגל עלי גפן במילוי של אורז ובשר והם קראו למנה Dolma– ממולא בטורקית ומשם מקור השם.

שימוש בעלים (גפן או כרוב) למילוי עם אורז ובשר טחון ניתן למצוא בכל מטבחי המזרח התיכון. המאכל הפך להיות מנה מסורתית וחגיגית אשר מוגשת בעיקר בחגים ואירועים מיוחדים. במטבח הערבי נוהגים להכין מגשים גדולים של עלי גפן ממולאים בחתונות ובסעודות איד אל פיטר. במטבחי הים התיכון נוהגים להגיש את עלי הגפן הממולאים כמנת פתיחה קלה ויומיומית. 

 

 

היוונים אימצו את המסורת הים תיכונית של מילוי וגלגול עלי גפן בזכות החיבור ההיסטורי למטבח הטורקי והיום מנה זו מזוהה לחלוטין עם המטבח היווני.

ניתן למצא מגוון גדול של טעמים וסגנונות להכנה של עלי גפן ממולאים. חלקם ממולאים בבשר ואורז ומוגשים חמים כמנה עיקרית וחלקים ממולאים באורז, עשבי תיבול ותבלינים ומוגשים כחלק ממנות פתיחה קטנות 

(Mezze) עם רוטב יוגורט לימוני.

 

 

חברת Palirria הוקמה בשנת 1957 מתוך רצון לשמר מתכונים מסורתיים של המטבח היווני. הסיפור המשפחתי החל במטבח של גברת נוטה ואדון אנטוניוס סוליטיס באי היווני Evia. הזוג החל למכור לקהילה של האי מנות יווניות מסורתיות בהכנה ביתית והביקוש הלך וגדל.

ממפעל ביתי קטן חברת Palirria התפתחה להיות יצרנית של מאכלים יוונים מסורתיים מהגדולות ביוון. היום החברה מדורגת במקום הראשון בעולם בשוק עלי הגפן הממולאים אך תמיד שמרה על היסודות שהניעו את הזוג בתחילת הדרך וגם היום כ- 60 שנה מהקמת המפעל כל עלי הגפן מגולגלים בעבודה ידנית!

כדי לעמוד בדרישה החברה ממשיכה לצמוח באופן קבוע היא מונה היום 5 מפעלים ומעסיקה כ 1600 עובדים.

 

 

מגוון המוצרים כולל:

עלי גפן Mini

עלי גפן עדינים וקטנים במיוחד אשר נקטפים בתחילת העונה. ממולאים באורז עגול בתוספת שמיר ומנטה ומבושלים ברוטב חמצמץ.

משקל 2.1 ק״ג

 

 

עלי גפן קלאסי

 עלי גפן ממולאים באורז עגול בתוספת שמיר ומנטה ומבושלים ברוטב חמצמץ. משקל 2.1 ק״ג

 

עלי גפן בטעם ים תיכוני

עלי גפן מעודנים ממולאים באורז עגול, עגבניות, רכז רימונים ותבלינים.

2.1 ק״ג

 

 

עלי גפן בטעם מתוק פיקנטי

עלי גפן מעודנים ממולאים באורז עגול, פלפלים חריפים, פטרוזיליה ובצל.

2.1 ק״ג

 

 

 

עלי כרוב ממולאים

עלי כרוב עדינים ממולאים באורז עגול בתוספת שמיר ופטרוזיליה מבושלים ברוטב חמצמץ.

 

 

לפני שנה הצגנו בתערוכה השנתית שלנו את מגוון המוצרים שיש לחברת Palirria להציע ושמחנו לגלות התלהבות גדולה מאוד מהמוצרים. במהלך השנה האחרונה הקדשנו את מירב המאמצים בכדי להביא לשוק המוסדי בארץ את המוצר האיכותי ביותר עם תעודת כשרות כדי שנוכל להציע אותו למגוון גדול של מעדניות, חברות קייטרינג ומסעדות.

אנו שמחים לשתף אתכם שסוף סוף המשלוח הראשון של עלי גפן במגוון טעמים מגיע לארץ!

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לסוכן המטפל.