סיור וסדנת שוקולד בצרפת

ביקור מקצועי

ביקור במפעלים איתם אנו עובדים מאפשר לנו להעמיק את הקשר וההיכרות עם המוצרים  ועם האנשים העומדים מאחוריהם. שיתופי פעולה, סדנאות והדרכות ע״י שפים ומומחים מקומיים מאפשרים לנציגי המכירות שלנו להעמיק את הידע והחיבור עם המותגים.  

במהלך חודש ספטמבר, יצאנו עם מספר קונדיטורים מקבוצת ירזין לביקור וסדנה במפעל השוקולד של Weiss ומפעל מחיות הפרי Ponthier בצרפת. המטרה הייתה להכיר לעומק את המותגים ומגוון המוצרים דרך עבודה מעשית, טכניקות וחדשנות בעולם הקונדיטוריה.

ברגע שעברנו דרך דלתות המפעל של Weiss נכנסנו אל עולם שלם של שוקולד שמערפל את כל החושים. ריח משכר של קקאו ושוקולד מומס עטפו את כל החוויה, רצון עז לטבול אצבע בבריכות השוקולד העצומות או לחטוף אגוז לוז מקורמל מלווים אותנו לאורך הביקור כולו.

 

 

מפעל השוקולד של Weiss שוכן בכפר קטן בשם סנט אטיין בצרפת. העיירה כולה נראית כאילו יצאה מסיפורי אגדות ציוריים והמפעל הינו חלק בלתי נפרד מהאופי והייחוד של העיירה.

יוג׳ין וייס הקים את המפעל הקטן שלו לשוקולד בשנת 1882, כבר אז, גרו בעיירה מעל 20 שוקולטיירים ושיקפה את האהבה של התושבים לשוקולד. בתחילת המאה ה- 20 החל המפעל של Weiss לגדול ולשווק את השוקולד שלו ברחבי צרפת ולאחר מכן גם ברחבי העולם.

 

 

היום שוכן המפעל שוכן בפאתי העיר ובליבו חנות אשר מוכרת מגוון גדול מאוד של מוצרים וממתקים וכן מרכז סדנאות בו כל מבקר יכול להכין לעצמו פרלינים או טלבאות שוקולד ייחודיות לפי טעמו האישי.

מעל החנות, דרך מסדרון קטן מגיעים לחלל אשר משקיף על התרחשות המפעל מלמעלה כך שכל מבקר יכול להנות מצפייה בתהליך ההכנה.

 

 

הסיור במפעל הוביל אותנו בין חללים שונים בהם מתבצע עיבוד פולי הקקאו מהשלב הגולמי דרך תהליכי קלייה, טמפרור, הוספת טעמים ועד הכנת פרלינים, טבלאות וממתקי שוקולד. במהלך הסיור ניתן לחוש בחיבור שבין המודרניות של המפעל לשימור תהליכים שניתן לבצע רק באופן ידני כדי לשמר את החיבור לעבודה ארטיזנלית.

 

 

לאחר הסיור התכנסנו לסדנה שאותה העביר לנו השף קונדיטור ריצ׳ארד הוק מאוסטרליה שתחום התמחותו הוא חדשנות בתחום הפטיסרי ללא גלוטן וללא מוצרי חלב.

הסדנה אפשרה לכולם סוף סוף לגעת, לטעום ולחוש את מגוון השוקולדים. בסדנה שף ריצ׳ארד התמקד בהסברים בנוגע לשימושים השונים של סוגי השוקולדים דרך ארבעה קינוחים שונים. פחזנית ללא גלוטן, אופרה- שכבות שוקולד, טארט ללא גלוטן עם שוקולד סנטראם מעושן.

 

 

עולם השוקולד עובר תהליך של התמקצעות והכרה באיכויות השונות שיש לשוקולד להציע. החיך המקצועי, בדומה לתחום היין, יודע להבדיל בין שוקולד מריר Single Origine מחוף השנהב לשוקולד מריר Blend 70% .

אנשי מקצוע בתחום השוקולד יבחרו בסוג מסויים של שוקולד למתכון ע״פ תכונותיו והטעמים הנלווים ולא רק ע״פ אחוזי הקקאו שבו.

כדי להבין לעומק את הניואנסים השונים ולעשות קצת סדר, הכנו ללקוחותינו חוברת ובה תעודות זהות למגוון השוקולדים שלנו- מקור, מאפיינים, טעמים נלווים ושימושים מומלצים. מאחורי כל גלוייה גם מצורף מתכון שמתאים במיוחד לשוקולד.

*לקבלת חוברת ניתן לפנות לנציג המכירות.