כל גווני השוקולד

גלידות שוקולד Single Origin

לפני 20 שנה, כשעמדנו מול ויטרינת הגלידרייה המבחר היה פשוט: וניל,שוקולד, תות, בננה ופיסטוק. ייצור הגלידה נעשה במפעל והתבסס על תערובות ותמציות טעם מוכנות. הקשר בין פיסטוקים אמיתיים לגלידה היה קלוש, טעם הוניל היה סינטטי והשוקולד היה בעצם תערובת קקאו וסוכר.

 

 

המהפכה החלה עם פתיחתה של גלידריית אלדו ב 1996 שהביאה לצרכן הישראלי גלידה איטלקית שהוכנה טרייה במקום והתבססה על חומרי גלם תוצרת איטליה. הצרכן הישראלי הבין שהתחילה מהפכה בתחום הגלידות והדרישה לגלידה טרייה מחומרי גלם איכותיים הלכה וגדלה.

הכנת הגלידה בגלידריות עצמן הובילה לשינוי נוסף בתחום וכמו בעולם הבישול והקונדיטוריה לתחום הגלידה נכנסה היצירתיות! בעלי גלידריות החלו להתנסות עם חומרי גלם מקומיים, שילובים יחודיים וטעמים שהחך הישראלי לא הכיר.  

היום, בכל הארץ פזורות גלידריות שמייצרות גלידת Gelato איטלקית עם מבחר טעמים ייחודי שמשקף את היצירתיות והסגנון של יצרני הגלידה במקום. החידושים בתחום הגלידה אינם רק בשילובים ובתוספות אלא בחיפוש אחר חומרי הגלם האיכותיים ביותר ואת הדרך הטובה ביותר לתת לטעמים שלהם לבלוט.

 

הדגש היום בייצור הוא דווקא בפשטות- Less is more. ניתן לראות את המגמה הזו בצורה החזקה ביותר בתחום הכנת גלידות שוקולד. בעבר ניתן היה למצוא גלידת שוקולד אחת בויטרינה או גלידות שוקולד בתוספת טעמים כמו תפוז, קפה, עוגיות וכו׳. היום, ניתן למצא בויטרינה אחת כמה סוגים של גלידת שוקולד שהדבר היחיד שמפריד ביניהן הוא סוג השוקולד שאיתו הגלידה הוכנה.

 

רוב גלידות השוקולד שיש היום בשוק עשויות מ 10%- 15% שוקולד אמיתי. אבל אם רוצים לייצר גלידה שמחדדת ומדגישה את טעמי השוקולד, משתמשים ב 30% – 25% שוקולד איכותי ללא טעמים נוספים (למעט חלב /שמנת). ייצור סורבה שוקולד (גלידה על בסיס מים בלבד) מדגישה עוד יותר את הטעמים והארומות של השוקולד.

דוגמא נהדרת לחיבור בין שוקולד לגלידה ניתן למצא בגלידריית אוטלו שנפתחה לפני כשנה בלב תל אביב. המקום עוצב בחמימות איטלקית עם מקררי גלידה מסוג פוצטי, מכונות לייצור גלידה בקדמת החנות, ברזי שוקולד מומס ומבחר גדול מאוד של טבלאות וריבועי שוקולד שמכינים במקום בטעמים שונים.

 

 

באוטלו מציעים ללקוח חוויה, משלב עיצוב המקום ועד העיצוב הייחודי של גביע הגלידה. כל טעמי הגלידה באוטלו מבוססים על חומרי הגלם הטובים ביותר והמטרה היא לייצר גלידה שמאפשרת ללקוח לטעום ולהעריך את האיכות.

 

 

בפוצטי של אוטלו תמצאו מגוון גלידות שוקולד שההבדל ביניהן נעוץ בסוג השוקולד.

למשל: גלידת שוקולד 64% מוצקי קקאו שייחודו בשימוש בפולי קקאו מויאטנאם ולכן טעמו שונה ובעל גווני טעם שמאפיינים רק אותו. בנוסף מציעים באוטלו סורבה שוקולד מחוף השנהב 69% מוצקי קקאו שטעמו המריר עמוק אך קליל.