קרם קוקוס אמפאווה

טעמים של טריות

עצי הקוקוס נושאים בצמרתם פירות עצומים. עבור התיירים שמגיעים לחופים אקזוטיים, עץ הקוקוס מסמל חופש, עבור האוכלוסייה המקומית, עץ הקוקוס מסמל שפע.

זהו עץ נדיב, כל חלקיו משמשים לייצור. הגזע משמש לייצור ריהוט, העלים הגדולים משמשים לשזירה והפרי עצמו מספק חומר גלם למגוון גדול של מוצרים בתחום המזון והקוסמטיקה.

 

 

עצי קוקוס גדלים באזורים חמים ולחים כמו הודו, דרום מזרח אסיה, אוסטרליה ואפילו באזור המפרץ הפרסי. בכל שנה צומחים כ 20 מיליארד קוקוסים ברחבי העולם!!

הקוקוס נכנס למטבח של הצרכן הישראלי בזכות החשיפה למאכלים מהמזרח כמו הודו ותאילנד. סגולותיו הבריאותיים הפכו אותו לתחליף נפוץ למוצרי חלב באפייה וקונדיטוריה.

ניתן למצוא היום מגוון רחב של מוצרי קוקוס הנבדלים אחד מהשני באחוזי השומן, שיטות האריזה ושיטות השימור.

המגוון הגדול של המוצרים גם יוצר בלבול לא מבוטל אצל הצרכנים שמנסים להבין מה משמעות של כל שם ולאיזה שימושים המוצר מתאים.

אז בואו נעשה קצת סדר:

מי קוקוסזהו בעצם הנוזל הצלול הנמצא בתוך הקוקוס כשהוא עדיין ירוק. נהוג לצרוך אותו ישירות מהקוקוס והוא עשיר באלקטרוליטים ואשלגן ומומלץ כמשקה אנרגיה טבעי.

נוזל קוקוס– באנגלית הוא נקרא “coconut milk” בזכות הסמיכות והצבע שדומים לחלב. *

בארץ, הוא נקרא״ נוזל קוקוס״. הנוזל הינו בעל אחוזי שומן הנעים בין 10-17%. הוא מתאים לבישול רטבי קארי תאילנדי והודי, מרקים, רטבים ושייקים.

קרם קוקוס– קרם סמיך ועשיר בעל אחוזי שומן גבוהים מ 18%. הקרם מתאים לשימוש במגוון מתכונים תאילנדים והודיים וכתחליף עשיר לקינוחים ללא מוצרי חלב.

*חשוב לציין שבכל העולם המוצר נקרא Coconut milk.  בארץ, תקנה של משרד הבריאות אינה מאפשרת לקרוא למוצר שאינו חלבי ״חלב״ ולכן רוב המוצרים נקראים ״נוזל קוקוס״.

 

 

הכנת חלב קוקוס הינה מלאכה פשוטה שנעשית כמעט בכל בית או שוק מקומי בתאילנד באופן יומיומי. את הבשר הלבן של הקוקוס מגרדים, מוסיפים מעט מים חמים וסוחטים את הנוזלים. הסחיטה הראשונה מניבה את הקרם קוקוס העשיר. לאחר מכן, מוסיפים מעט יותר מים ובסחיטה השניה והשלישית נוצר נוזל קוקוס.

האתגר הגדול של מוצרי קוקוס משומרים הוא ״לתפוס״ את הטריות.

 

 

בלב מטעי קוקוס עצומים שוכן אחד המפעלים הגדולים בתאילנד לייצור מגוון מוצרים המבוססים על אגוז הקוקוס.  Ampawa הינו יצרן קרם קוקוס מהגדולים בתאילנד עם ניסיון של מעל 25 שנה בתחום.

מעל 200,000 קוקוסים נאספים במטעים מידי יום ומועברים ישירות למפעל לעיבוד ואריזה. תהליכי הייצור של קוקוס Ampawa מצליחים לשמר את הטעם הטרי בזכות הקפדה מהירות העיבוד- טחינה, סטריליזציה וקירור המוצר נעשים בתוך מספר שעות בלבד. בזכות מחלקת המחקר והפיתוח של החברה נולד פיתוח ייחודי של אריזת הבקבוק הסטרילי אשר לוכד את עומק הטעמים של קרם קוקוס טרי ללא חומרים משמרים.