העגבניות של Mutti

מהקטיף לפחית בתוך 10 שעות!

אחד ממוצרי הבסיס החשובים ביותר במטבח הוא רוטב עגבניות. חברת Mutti לקחה על עצמה לייצר מוצרים ברמה הגבוהה ביותר. לשם כך היא משקיעה מאמצים רבים משלב גידול העגבניות ועד הרגע בו הן נכנסות לפחית. הנה כמה עובדות שמשקפות את השאיפה של החברה למצויינות.

1.   המפעל של חברת Mutti ממוקם במחוז פארמה באיטליה. כל העגבניות בהן עושה החברה שימוש, גדלות בטווח של עד 130 ק”מ מהמפעל. הקפדה על אזורי הגידול קרובים מבטיחה את טריות חומר הגלם ומונעת ירידה באיכות העגבניות בעקבות שינוע וקירור.

2.   חברת  Mutti עובדת עם מעל 200 חקלאים באופן בלעדי. כל חקלאי אחראי על קטיף ושינוע העגבניות ישירות למפעל.  בזכות שיטה זו Mutti מצליחה להגיע למצב מדהים בו מרגע הקטיף ועד כניסת העגבניות לפחית עוברות 10 שעות בלבד!

3.   כדי לעודד את החקלאים להקפיד על גידול עגבניות ברמה הגבוהה ביותר, חברת  Mutti מקיימת בכל שנה תחרות בשם  “Pomodorino D’oro – עגבניית הזהב”. את הפרס היא מחלקת ל 30 החקלאים שהצליחו לעמוד ב 25 מדדי איכות שהגדירה החברה.

4.   העגבניות של חברת  Mutti באיכות כל כך טובה שאין במפעל חלוקה של התוצרת לרמות איכות שונות וכל העגבניות משמשות לכל סוגי המוצרים שהמפעל מייצר: עגבניות שלמות, פולפה, פאסטה, רכז ורסק.

5.   המפעל מייצר רק מוצרי עגבניות ועובד באופן פעיל רק 3 חודשים בשנה- יולי, אוגוסט וספטמבר, זמן קטיף העגבניות. בתקופה זו עובדים במפעל כ 600 איש ובשאר ימות השנה עובדים בו רק 150!

6.   ארבעה פרמטרים מנחים את כל הפעילות של חברת Mutti – איכות חומרי גלם, שקיפות, הגינות וכבוד לטבע. בזכות תפיסה זו, המפעל קיבל את התקן יוקרתי GMO-FREE שניתן למפעלים בעלי השפעה סביבתית נמוכה במיוחד.

7.   המפעל הוקם ב 1899, את הפריצה הגדולה שלו השיג אחרי 50 שנה כאשר מייסד המפעל מרסלינו Mutti המציא את אריזת השפופרת! אריזה זו שינתה את שוק רסק העגבניות ואפשרה שימוש חוזר נוח לאחר הפתיחה ופחת נמוך מאוד של המוצר. מעבר לכך, הפקק של האריזה שימש את נשות שנות ה50 כאצבעון לתפירה!

8.   ב 1971 התחילו ב Mutti לייצר מוצר שעד אז לא היה קיים בשוק העגבניות המשומרות- POLPA – עגבניות מרוסקות . כיוון שזו הייתה המצאה של החברה הם היו צריכים לתכנן ולייצר בעצמם את כל קווי הייצור. בזכות חדשנות זו  השיגה Mutti יתרון משמעותי על מתחרותיה באיטליה ובעולם.

9.      היום מנהל את המפעל פרנצ’סקו מוטי  דור רביעי למשפחה. בשנות ניהולו המפעל גדל פי 20

10.  בשלוש שנים האחרונות הצרכן הישראלי גילה את מוצרי Mutti. כל מי שניסה פעם אחת מוצר של החברה הבין שאי אפשר לחזור אחורה. לראיה, חברת רסטרטו היא אחת מהלקוחות הגדולים של המפעל על אף היותה של ישראל מדינה קטנטנה!