Urbani כמהין של

היהלום שמתחת לאדמה

פטריות כמהין מוכרות כאחד המאכלים היקרים ביותר בעולם. קילו של פטריות כמהין לבנות יכול להגיע למחיר מדהים של $3000 אך לא תמיד הפטריות היו בעלות ערך כה רב.  לפני 150 שנה, פטריות כמהין היו מצרך שכל אחד שטרח לחפש יכול היה להנות מהן ללא תשלום, והאיטלקים לא הבינו שהפטריות שלהן יהפכו ביום מן הימים לשוק המגלגל מיליוני יורו בשנה. לאיש אחד היה את החזון ואת ההבנה שלא בכל העולם ניתן למצוא פטריות כמהין ביערות ואיטליה קבור בעצם אוצר.

לאיש הזה קראו  Paolo Urbani. כשהאיטלקים השקיעו את הונם ומרצם בתעשיית הברזל, פאולו השקיע בכמהין והפך את העסק המשפחתי הקטן לאימפריה כלל עולמית. היום, הדור הרביעי של משפחת Urbani מנהל את החברה שאחראית ל70% משוק הכמהין העולמי!!

אנחנו הגענו ליערות אומבריה ליום של ציד כמהין שחורות ולאחר מכן התארחנו במרכז המבקרים של Urbani שם הוקמה לאחרונה Urbani Truffle Academy ,מטבח מאובזר המוקדש כולו ללימוד והתנסות בשימוש בפטריות כמהין ע״י שפים מכל העולם המגיעים לאקדמיה כדי להעשיר את הידע שלהם.

ציד פטריות מתנהל ע״י ציידים עצמאיים מקצועיים אשר עובדים עם Urbani במשך שנים רבות. יצאנו עם ג׳יאני, צייד כמהין כבר למעלה מ 70 שנה ליערות, בחיפוש אחר אוצרות האדמה.  כלבתו וספה, הוכשרה לתפקיד מגיל צעיר מאוד. חידוד חוש הריח, נאמנות לבעלים והתמקדות במטרה אחת של חיפוש הפטריות הן התכונות הדרושות לציד ומסתבר שנקבות טובות בזה יותר מהזכרים שנוהגים להתפזר ולחפש ריגושים אחרים!

וספה מסתובבת ביער, מרחרחת את העצים ומצליחה למצוא את מיקום הפטריות, לחפור בעדינות ולהביא לבעליה את הפטרייה בפיה כשהיא שלמה לחלוטין. בעבר היו נוהגים להיעזר בחזירים בחיפוש פטריות אך מסתבר שחזירים אוהבים כמהין לא פחות מבני אדם ואחוז נכבד מהפטריות שנמצאו לא הגיעו לציידים אלא נשארו בבטן החזירים.

ישנם מעל 60 זנים של כמהין בעולם. איכות הפטריות משתנה ומשפיעה מאוד על המחיר שלהן בשוק החופשי. הכמהין הלבנות הן היקרות ביותר ועונתן היא מחודש ספטמבר ועד ינואר. בחודשי החורף ניתן למצוא פטריות שחורות באיכות גבוהה וארומתיות מאוד. בקיץ ישנן כמהין קיץ שחורות שאיכותן פחותה באופן משמועתי.  אורך החיים של הפטריות נע בין 4-5 ימים בלבד ולכן חברת Urbani מתגאה בכך שהיא מצליחה לאסוף כמהין ביערות ולהביא אותן ללקוחות מעבר לים בתוך פחות מ 24 שעות!!

במשך שנים רבות לא הצליחו לתרבת גידול של פטריות כמהין ולהבין כיצד ניתן לגדל אותן בצורה מסחרית כדי לספק את הדרישה ההולכת וגדלה בעולם. קארלו Urbani היה מהראשונים שקידם והתמקצע בגידול מסחרי וכיום ישנן חוות גידול רבות ברחבי איטליה, צרפת וספרד.

את הפטריות שאספנו עם ג׳יאני לקחנו למטבח באקדמיה של Urbani שם פגשנו את נדיה, שפית שמתמחה בשימוש במגוון העצום של המוצרים שיש לחברת Urbani. היא הכינה לנו ארוחת צהרים בסימן כמהין.

הכוח העולמי של חברת Urbani אינו רק בתחום מכירת פטריות כמהין טריות אלא דווקא במגוון העצום של מוצרים אשר פותחו במעבדות החברה ואשר הצליחו להפוך את השימוש בטעמי כמהין לנפוץ במטבח הביתי ולא רק במסעדות יוקרה.

לחברה מעל 600 מוצרים שונים שעל חלקם יש להן פטנט רשום כמו: שמן כמהין מפטריות אמיתיות ולא מחומר סינטטי, ממרחים, רטבים לפסטה, פטריות שלמות משומרות ואפילו שוקולד לבן עם כמהין לבן ושוקלד מריר עם כמהין שחור.

בנוסף לתחום הכמהין Urbani משווקים פטריות פורצ׳יני מיובשות וטריות בעונה וקפואות בשאר ימות השנה.