אמרנה, הדובדבן של Fabbri

סיפורו של הדובדבן המפורסם בעולם

ההתחלה, הייתה צנועה,  ב-1905 רכשו רחל וג׳נרו Fabbri חנות קטנה בעיר Portomaggiore מחוז בולונייה. 

ג׳נרו היה בן 45 עם שני בנים צעירים ויחד הם הפכו את מרתף היינות הישן בחנות המכולת המשפחתית למזקקה קטנה בה הכינו משקאות אלכוהוליים לחקלאים המקומיים. ג׳נרו קרא למזקקה בשם שהפך ברבות השנים למותג עולמי Fabbri.  

המזקקה סימנה את תחילת הדרך הארוכה שעוד תעשה משפחת Fabbri 

 

 

המזקקה שכנה לצד מטע של דובדבני בר שחורים מסוג אמרנה. זן ייחודי לאזור בולוניה ומודנה בעל צבע כהה מאוד וטעם מריר וחמצמץ. כדי להוציא ממנו את המיטב רחל Fabbri החליטה לבשל אותו בסירופ סוכר ותבלינים עד שהוא הגיע למרקם וטעם של סוכריה.

היא ארזה את הדובדבנים והסירופ שנוצר בכלי נחושת פשוט והחלה למכור אותו לתושבי האזור. 

 

 

ג׳נרו, שהתרגש מהטעם הייחודי של הדובדבנים החליט לתת לאשתו מתנה וביקש לייצר אריזה מרשימה יותר למוצר החדש. הוא פנה לאמן איטלקי מקומי בשם  Riccardo Gatti שעיצב את האיור הכחול המפורסם יחד עם צנצנת הפורצן שהפכה להיות מזוהה כל כך עם המותג לאורך השנים. 

 

ב 1935, ג׳נרו ובניו שהחלו לקחת חלק משמעותי יותר בניהול החברה פתחו בר משקאות וגלידה שהיה פתוח 24 שעות בו ניתן היה לטעום את מגוון המוצרים שיש לחברה להציע לרבות דובדבני אמרנה ששולבו יחד עם גלידת ג׳לאטו איטלקית.

הבר היה היחיד באזור באותה התקופה, שהיה פתוח כל שעות היום והלילה והפך להיות מרכז שוקק לאנשי עסקים וצעירים אמידים.

החברה המשיכה להגדיל את טווח המוצרים עם סדרה מפכנית של בסיסים להכנת גלידה לשוק המקצועי ותוספות לגלידה גם לצרכן הביתי. בשנות ה-80 החברה פרצה את גבולות איטליה ופאברי החלה לשווק את מוצריה ברחבי העולם. המודעות למוצרים ואיכותם גדלה ופאברי החלו בפיתוח סדרות חדשות לשוק הבארים עם מוצרים כמו Mixyfruit ו- Mixybar. 

הידע שנצבר בחברה לאורך השנים תורגם לבית ספר לגלידה וקונדיטוריה שמספק הדרכות וסדנאות של מומחים מטעם פאברי ברחבי העולם.

היום, פאברי מנוהלת ע״י הדור החמישי של המשפחה. המפעל מונה מעל 250 עובדים 17 קווי ייצור שונים עם מגוון עצום של 1200 מוצרים! 

 

 

מ 1905 ועד היום מייצרים בפאברי את דובדבני האמרנה ע״פ המתכון של רחל פאברי. הדובדבנים הפכו לסמל ולמוצר המזוהה ביותר עם המותג.

שפים, קונדיטורים, מיקסולוגים ואנשי גלידה עושים היום שימוש נרחב בדובדבנים ובסירופ העשיר במגוון קוקטיילים, עוגות וקינוחים, גלידות ואפילו מנות בשריות המקבלות טוויסט מעניין.

 

 

בתחום הגלידה משתלבים דובדבני האמרנה כחלק אינגטגרלי בשלבי הכנת הג׳לאטו בטעמים כמו וניל, שוקולד או פיסטוק וכתוספת המוצעת ברוב הגלידריות באיטליה (והיום גם בארץ) רגע לפני ההגשה. 

בתחום הקונדיטוריה משתמשים בדובדבני אמרנה בעוגות, מרציפנים, פנקוטה ומאפים. האמרנה גם משתלבת נהדר עם טעמי שוקולד וקפה ובעצם…השמיים הם הגבול.

בתחום הקוקטיילים דובדבני אמרנה הם בסיס מצויין להכנת מגוון עצום של קוקטיילים, הם מביאים איתם מתיקות וחמיצות גם כתוספת לשמפנייה או פרוסקו או אפילו מים מינרלים מוגזים.